Komunikace

MENTIONS: VÍTE, KDE SE O VÁS MLUVÍ?

Sledujete, kolik je na internetu zmínek o vaší značce či produktech? Jak vás zákazníci vnímají a co o vás píší? Daří se vám oslovit vaši cílovou skupinu? Když budete mít o těchto zmínkách přehled, budete na ně moci také snadno reagovat a budovat svoji online reputaci.

Čím víc se o značce mluví, tím je povědomí o ní silnější.

Co se vyplatí sledovat?

  • vaši značku nebo produkt
  • doménu
  • klíčová slova a fráze
  • konkurenci
  • témata, diskuzní fóra

Jak na monitoring zmínek?

Manuální procházení SERP

Čas od času se vyplatí manuálně procházet výsledky vyhledávání. To je sice poněkud pracné, ale vytvoříte si tak základní přehled o zmínkách a odkazovém profilu. Nezapomeňte sledovat výsledky vyhledávání v různém časovém období a používejte operátory (operátory Googlu, operátory Seznamu), díky nimž získáte upřesňující výsledky.

Nástroje pro monitoring zmínek

Pro sledování zmínek můžete využít automatizované nástroje, kterých je na trhu celá řada. Jednotlivé nástroje mají různý záběr, některé nabízí komplexní online monitoring, jiné jsou zaměřené na sociální sítě, další na tištěná nebo audiovizuální média.

Nejznámější nástroje:

Agregace dat

Využívejte pro monitoring zmínek více nástrojů, každý vám totiž poskytne jiné výsledky. Procházení a třídění jednotlivých výsledků zabere nějaký ten čas, proto doporučujeme agregaci zmínek s využitím RRS výstupů například do Google Drive tabulky nebo RSS čtečky Feedly.

Aplikace Facebook Mentions

Pokud jste veřejně známá osobnost (celebrita, politik, firma, značka) s ověřenou Facebook stránkou či profilem můžete využívat funkce aplikace Facebook Mentions. Ta vám například umožní objevovat konverzace, kde se o vás mluví nebo sledovat trendy, které hýbou Facebookem.

Sledujte konkurenci pomocí zmínek

Znáte svoji konkurenci? Víte, na jaká klíčová slova cílí? Skvěle, teď můžete sledovat, kde se o ní mluví, kde inzeruje, publikuje a pokud se vám to hodí, využít tyto příležitosti pro vás.

Hledejte odkazové příležitosti

Začleňte monitoring zmínek do linkbuildingu. Zaměřte se na svůj brand a sledujte zmínky o své značce. Publikoval někdo článek o vaší značce nebo produktu na svém blogu? Požádejte jej o vložení odkazu na váš web.

Sledujte u konkurence práci s obsahem a inspirujte se při tvorbě vlastní obsahové strategie.

Nikde o mně není ani zmínka co teď?

Sledujte témata, kterým rozumíte a máte k nim co říct. Zapojte se do diskuzí o problematice, kde jste silní v kramflecích. Tvořte přínosný obsah, který uživatele osloví.