Na Googlu dnes najdete (téměř) vše. Jak zjistit, kde se o vás mluví? Jak zjistit aktuální témata z oboru? A jak to můžete využít pro svůj firemní brand? Prozkoumejte společně s námi nástroj Google Alerts, díky kterému udržíte krok se současnou dobou.
Co je to Google Alerts?
Google Alerts, do češtiny přeloženo jako Google Upozornění, je bezplatná služba, kterou svým uživatelům poskytuje společnost Google. Díky Google Alerts budete mít přehled o zprávách, článcích a diskuzích, které se zabývají konkrétním vyhledávacím dotazem, na který chcete znát odpovědi. Google Alerts vám poslouží jako skvělá rešerše čerstvých a relevantních informací na určité téma, které je pro vás a vaše současné podnikání více než důležité.
Jak fungují Upozornění od Google?
Tento nástroj funguje z pozice sledování zadaného klíčového slova, fráze anebo tématu. Pokud se ve vyhledávání objeví nová informace, která odpovídá vámi zadaným kritériím, tak vám Google Alerts posléze zašle notifikaci do e-mailu. Google Alerts pravidelně prochází jednotlivé webové stránky, aby identifikoval nový a hodnověrný obsah. Díky tomuto vyhledávači zjistíte vždy aktuální informace, které se o vás na Googlu „šustnou“. Google Upozornění lze nicméně skvěle využít také pro budování zpětných odkazů na různých externích zájmových webech.
Budování zpětných odkazů pomocí Google Alerts krok za krokem
Jak vyhledat zájmové weby? Jak oslovit majitele webu? Na co pro jistotu nezapomenout? Máme pro vás jednoduchý step-by-step model:
- Zadejte klíčové slovo – zadejte do tohoto nástroje konkrétní vyhledávací dotaz spojený s vámi či s vaší společností. Pokud jste kupř. majitelem zahradnictví, zcela jistě vás budou zajímat výsledky na dotazy „zahradnické trendy“, „zahradnické nářadí“, „novinky v oblasti zahradnictví“ apod.
- Nastavte si Upozornění – přímo na webových stránkách tohoto nástroje si nastavíte upozornění, případně rovnou zadáte frekvenci odeslání jednotlivých notifikací anebo úroveň relevance jednotlivých zdrojů informací.
- Sledujte svá Upozornění – alespoň na týdenní bázi si vždy projděte informace, které vám Google na různá témata poslal. Díky těmto výsledkům hravě zjistíte, o čem se momentálně na internetu mluví, co lidi zajímá, a především kam si uživatelé pro tuto informaci chodí.
- Identifikujte příležitosti – v rámci výsledků najděte konkrétní webové stránky, které jsou relevantní pro vaše podnikání, případně webové stránky, které uživatelé na váš zmíněný dotaz hojně navštěvují.
- Navažte spojení – Jakmile najdete vhodný partnerský web, snažte se zkontaktovat majitele webových stránek, případně správce tohoto webu. Posléze co se vám podaří zainteresovanou osobu kontaktovat, nabídněte určitou protihodnotu za uvedení odkazu na vaše webové stránky na tomto webu. Zpravidla se jedná o doplnění určitých tematických informací, případně o navázání vzájemně prospěšné spolupráce. Nejčastěji se zpětné odkazy umisťují do různých tematických a blogových článků na určitá témata.
- Sledujte a udržujte – Po získání zpětného odkazu přichází teprve ta nejdůležitější část – vytrvalost! Sledujte úspěšnost jednotlivých externích prokliků, kontrolujte interní statistiky, a hlavně si dlouhodobě udržujte dobré vztahy se spřáteleným webem, který vám může častokrát i násobně zvyšovat webovou návštěvnost.
V naší digitální agentuře najdete experty pro budování hodnověrných zpětných odkazů na externích webových stránkách. V rámci webové analytiky pravidelně sledujeme, měříme a vyhodnocujeme. Zavolejte nám, ať se můžeme mrknout pod pokličku i vašemu firemnímu webu.