E-mailové rozesílky jsou jedním z mnoha skvělých nástrojů současného marketingového digisvěta. Jak ale rozesílku správně postavit? Jak vytvořit opravdu dobrý newsletter, který uživatele zaujme? Přinášíme vám tipy, jak správně koncipovat vaší e-mailovou rozesílku.
Content is king
Pro úspěšný newsletter je potřeba mít předem daný obsahový plán a také téma konkrétní rozesílky. Není nic horšího, než když je na první pohled vidět, že v rozesílce vaříte tzv. „z vody“. Hodnověrný obsah tvoří základní kámen skvělého e-mailingu, který si najde toho správného koncového uživatele.
Své databázi kontaktů servírujte obsah v určitém pravidelném intervalu. Stanovte správnou „message“, kterou chcete koncovým uživatelům předat. Prokliky do vašeho e-shopu by měly být spíše nenásilné a neměly by tvořit markantní část šablony. To nejdůležitější vkládejte na počátek e-mailu, naopak ty nejméně konverzní věci nechávejte na konci rozesílky, kam se drtivá většina kontaktů ani nedostane.
Jakým tématům se ale v rozesílce věnovat? Informace o výprodejích, akcích či slevových kódech jsou v dnešní době již standardem. Zkuste dále také představit jednotlivé své produkty a služby, dejte vědět uživatelům, co nového se u vás děje a na co se mohou v budoucnu těšit. Odebírání newsletteru by mělo koncovému uživateli zajistit určité privilegium a status výjimečnosti. Dopřejte mu to tak.
Správné umístění CTA
Prokliky a následná interakce uživatelů (na webu či v e-shopu) je klíčovou metrikou při analýze úspěšnosti konkrétní e-mailové rozesílky. Zpravidla jsou CTA (call-to-action) zobrazeny formou buttonů, ze kterých posléze vedou odkazy na vaše webové stránky či na e-shop.
Už dávno odzvonilo tlačítkům „Více informací“, „Koupit zde“ anebo „Zjistit více“. Tyto buttony používá většina, a proto nemají z uživatelského hlediska takový úspěch. Buďte v rámci konkrétních CTA co možná nejvíce kreativní, vyzkoušejte různé přístupy a různé podoby CTA.
Věděli jste, že prokliky můžete dávat i do těla jednotlivých textů, k fotografiím anebo k nadpisům konkrétních odkazů? Vhodné prokliky jsou také rovnou na telefon anebo ke kontaktování skrze e-mail (klasické „mailto:xxx“). Nedoporučujeme to ale s odkazy přehánět, ne nadarmo se říká, že čeho je moc, toho je příliš. Velká frekvence prokliků anebo prokliky např. přes celé textové pole znamenají zpravidla vyšší pravděpodobnost, že vaše rozesílka bohužel skončí ve spamu.
Atraktivní vzhled a grafika rozesílky
Co se lidem na první pohled líbí, to má téměř vždycky úspěch. Živé barvy, líbivé fotografie a vkusná grafika povedou k tomu, že váš e-mailing bude prosperovat a jeho čísla v rámci reportingu do budoucna porostou.
Vyzkoušejte personalizaci
Pokud je něco budoucností e-mailingu, je to zaručeně personalizace. Díky použití různých metod personalizace bude váš newsletter vypadat jako na míru ušitý konkrétnímu příjemci e-mailu. Kontakty z databáze můžete oslovit jménem, popřát jim ke svátku či narozeninám, případně rovnou nadhodit, které produkty si omylem zapomněl/a ve vašem košíku.
Segmentace má smysl
Ano, má. Neposílejte newsletter souhrnně na všechny kontakty z databáze. Každý totiž máme jiné preference, respektive vaše rozesílka nemusí být vhodná pro všechny uživatele z vaší databáze kontaktů.
Tvořte rozesílku pro konkrétní segmenty, např.:
- pro věrné zákazníky vašeho e-shopu;
- pro zákazníky co koupili zboží z dané kategorie;
- pro zákazníky co koupili konkrétní produkt;
- pro zákazníky z daného města (tedy k jednotlivým kamenným prodejnám);
- pro muže či pro ženy, a to i podle konkrétního věku;
- anebo třeba i pro ty, které neudělali téměř žádnou aktivitu a tím je motivovali, aby u vás na e-shopu nakoupili.
Segmentace v e-mailingu má smysl pro různé typy vašich kontaktů a fantazii se v tomto případě meze nekladou. Pokud budete potřebovat pomoci s nastavením různých segmentační skupin, rádi vám s tím pomůžeme.
E-mailing je samostatným a neustále se rozvíjejícím organismem, který je omezený pouze počtem kontaktů v databázi a kreativitou vašeho e-mailingového specialisty. Svěřte e-mailing do našich rukou! Kontaktujte nás a určitě najdeme společnou řeč, jakým způsobem opět nakopnout váš newsletter do černých čísel.