Chtěli byste své zákazníky vyzvat, aby vám zanechali recenzi na Googlu? Můžete jim popsat, aby si otevřeli Googlu, tam napsali název vaší firmy a že vpravo se jim zobrazí takový rámeček s vaší firmou a tam… Nebo můžete jednoduše vytvořit odkaz, na který mohou vaši zákazníci kliknout a napsat recenzi nebo udělit hodnocení vaší firmy na Googlu.
Jak vytvořit odkaz z Vyhledávání Google?
Vyhledejte svůj firemní zápis na Google Moje firma a klikněte na možnost Napsat recenzi.
URL, která se vám zobrazila, zkopírujte a vložte do adresního řádku. Zobrazilo se vám okno, v němž můžete přidávat hodnocení a recenze? Výborně! Máte vytvořený odkaz ve Vyhledávání Google. Odkaz v takovéto podobě byste ale pravděpodobně svým zákazníkům posílat nechtěli. Využijte zkracovače URL a zkraťte si URL podle svých představ. Takto zkrácenou URL můžete poslat zákazníkům e-mailem nebo sdílet na sociálních sítích.
Zkrácená URL pak může vypadat třeba takhle:
http://bit.ly/hodnotim-digitalku.
U zkrácených URL navíc můžete sledovat statistiku kliknutí na odkaz a v přehledu sledovat úspěšnost jednotlivých odkazů.
Jak vytvořit přímý odkaz na psaní Google recenzí?
Pokud se vám nepodařilo vytvořit odkaz z Vyhledávání Google, použijte Nástroj pro vyhledávání ID místa (Place IDs). Tento nástroj najdete zde: https://developers.google.com/places/place-id. Do vyhledávacího pole nástroje zadejte název své firmy nebo místa. Ze seznamu vyberte svoji firmu, klikněte na záznam, zkopírujte ID místa (Place ID) a identifikátor vložíte do následující adresy URL: https://search.google.com/local/writereview?placeid=<ID_mista>.
Výsledná URL s přidaným identifikátorem pak vypadá například takto: https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJjVEvgHJ_CUcRpzUWBY_Nskk. Vytvořenou URL na psaní Google recenzí můžete zaslat zákazníkům s prosbou o zpětnou vazbu, nebo opět využít zkracovač URL a URL si zkrátit třeba takhle: http://bit.ly/digitalka-vysvedceni.
Proč jsou recenze na Googlu pro vaši firmu důležité?
Pročítání recenzí a procházení hodnocení je přirozenou součástí rozhodovacího nákupního procesu zákazníků. Nejenže vám recenze přináší cennou zpětnou vazbu od zákazníků, ale zároveň tvoří vaši online reputaci. Recenze se zobrazují spolu s hodnocením ve výsledcích vyhledávání na Googlu i v Mapách Googlu.
Chci vědět víc a zajímá mě, jaký mají vliv recenze? A co na to SEO?