Google nabízí značkám bezplatný zápis ve službě Moje firma na Googlu. Tento zápis vám umožní, abyste se snáze spojili s vašimi zákazníky ve Vyhledávání Google a v Mapách Google. Kromě standardních kontaktních údajů, fotografií a otevírací doby máte možnost publikovat u firemního zápisu příspěvky, nabídky či události, zveřejnit vaše služby, přidávat produkty nebo menu. Pokud se snažíte budovat svoji online reputaci, což byste zcela určitě měli, máte příležitost odpovídat na dotazy zákazníků v sekci „Otázky a odpovědi“. Nezapomeňte také reagovat na všechny recenze, ať už jsou pozitivní či negativní.
Tohle všechno dělám! Kde je ale ta návštěvnost?
Pokud pečlivě spravujete svůj zápis na Google Moje Firma, pak vás určitě zajímá, jak se vaše práce projevuje v návštěvnosti webových stránek. Základní statistické informace najdete přímo u svého firemního zápisu. Pro přehled návštěvnost webu jdete do Google Analytics, jenže… Kde je ta proklatá návštěvnost z GMB? Problém je v tom, že pokud se uživatelé prokliknou na vaše webové stránky z URL adresy na Google Moje firma, může se tato návštěvnost započítat jako direct (přímé návštěvy) nebo organic (organická návštěvnost). Abyste dokázali tuto návštěvnost v Google Analytics odlišit, stačí umístit do URL adresy UTM parametry.
Vzorová URL adresa s UTM parametry
https://www.vasedomena.cz//?utm_source=business.google.com&utm_medium=organic&utm_campaign=Google-moje-firma
Návštěvnost z firemního zápisu na Google Moje Firma pak uvidíte v Google Analytics zde:
Médium: organic
Zdroj: business.google.com
UTM parametry u Google příspěvků a produktů
Stejný postup doporučujeme také u příspěvků a produktů, které publikujete u svého firemního zápisu na Google Moje Firma. Skvělý článek „Claire’s Guide to UTM Tagging For Google My Business“ k tomuto tématu publikovala Claire Carlile.
Potřebovali byste pomoci se správou vašeho firemního zápisu na Google Moje Firma? Ozvěte se nám do Digitálky!