Potřebujete pro svůj projekt vytvořit poutavý web a hledáte vhodná klíčová slova? Jste správcem PPC kampaní a zajímá vás, co je zrovna v kurzu? Anebo chcete vědět, jestli je vaše produktové zaměření stále trendy? Odpovědi na tyto otázky naleznete v užitečném nástroji Google Trends, který slouží k analýze popularity vyhledávaných dotazů na Google.
Co je to Google Trends?
Jednou z hojně využívaných služeb od Google je nástroj Google Trends, užitečný pomocník a skvělý pracovní nástroj, který vám pomůže odhadnout on-line chování vašich zákazníků. Díky této službě získáte detailnější přehled o hledanosti a zájmu o jednotlivá klíčová slova či slovních fráze, a to i v rozpadu na určitá časová období či konkrétní regiony.
Jak funguje Google Trends?
Klikněte na následující odkaz trends.google.com a do horního pole vyhledávání zadejte vámi zvolené klíčové slovo či frázi vhodnou k průzkumu. Můžete si zvolit časové období (od hodin až po jednotlivé roky), v němž chcete data vyobrazovat, anebo také určitou kategorii vyhledávání, tedy kupř. pokud hledáte smartphone, zvolte kategorii počítače a elektronika. Dále je možný i rozpad výsledků dle určitého typu vyhledávání – zda se jedná o vyhledávání na webu, v obrázcích na Googlu, na YouTube apod.
Následně se vám zobrazí graf hledanosti, zde však pozor. Graf neukazuje absolutní čísla, ale pouze relativní vyhledávané počty. Onen zájem je hodnocen na 100bodové škále, přičemž hodnota 100 značí nejvyšší popularitu vyhledávaného dotazu a hodnota 0 značí nejmenší popularitu, eventuelně nedostatek potřebných dat k posouzení. Díky všem těmto funkcím můžete z Google Trends získat užitečná data a ta efektivně promítnout do svého projektu.
K čemu lze využívat Google Trends?
Google Trends je jedním z několika nástrojů, který v Digitálce používáme při tvorbě PPC kampaní. Na základě dotazů a zájmu ve vyhledávání můžeme využít určitá klíčová slova pro konkrétní marketingové kampaně našich klientů.
Lokální princip hraje podstatnou roli, příkladem mohou být výsledky vyhledávání slovních obratů, jako jsou lázně či tvarůžky – určitě víte, v jakém kraji tato slova vzbuzují největší zájem. Ne ale u všech klíčových slov je na první pohled zřejmé, kam inklinují více a ve kterém regionu naopak méně.
Časový princip lze také efektivně využít pro vaše účely. Pokud například na svém blogu hodnotíte hudební festivaly, které jste navštívili, Google Trends vám prozradí, že největší zájem o toto téma je v měsíci červnu. Proto se z vaší strany vyplatí tento článek nejpozději během června napsat a zveřejnit.
Další skvělou možností je užitečné porovnání s vaší konkurencí. Pokud máte honosnější čísla ve vyhledávání, můžete se prostřednictvím výsledků ve vyhledávání porovnat se svou největší konkurencí a přijít na to, jak si v očích svých zákazníků doopravdy stojíte.
Tipy na závěr
V rámci výsledků vyhledávaného klíčového slova se vám ve spodní části zobrazují také další navazující a související témata či dotazy uživatelů. Tyto slovní relevantní obraty můžete také začít používat, anebo tím obohatit vaše PPC kampaně. Také se vyplatí sledovat roční trendy či nedávné trendy ve vyhledávání, tedy taková klíčová slova, která právě na Google letí. Třeba něco z toho poté využijete i v rámci svého marketingového projektu.
Pokud hledáte odborníky, kteří vám pomohou efektivně nastartovat vaše podnikání prostřednictvím PPC kampaní na Google, kontaktujte nás a domluvte si spolupráci.